środa, 26 sierpnia 2015

Recenzja książki "Kwiat pustyni".



W książce tej poznajemy historię życia Waris Dirie. Główna bohaterka pochodzi z Somalii z rodziny nomadów. Dzieciństwo spędza w biedzie, na pustyni, wśród rodziców, wielbłądów, kóz i licznego rodzeństwa. Pomimo skromnych warunków życia Waris podkreśla, że była wtedy szczęśliwa i nic jej nie brakowało przy jej kochającej rodzinie. Gdy miała 5 lat spotkała ją prawdziwa tragedia=codzienność wszystkich somalijskich kobiet, została obrzezana. Jakiś czas później, w wieku 14 lat została zmuszona do małżeństwa ze sporo starszym mężczyzną, przez co uciekła z domu. Tułała się po świecie, pomieszkiwała u krewnych, aż wreszcie wyjechała na służbę do Londynu. Tam zauważył ją fotograf mody i zaprosił na sesję. Tak zaczęła się jej przygoda w wielkim świecie, nowe castingi i zlecenia, kariera nabierała rozpędu...

Chyba w tym miejscu należałoby uciąć akcję, by za wiele nie zaspoilerować. (to jedna z pierwszym recenzji jaką piszę. )

Moim zdaniem książka jest świetna, wciągnęła mnie już od pierwszych stron, gdy czytałam ją u cioci. Myślałam o niej często i jakiś czas później ściągnęłam na telefon i przeczytałam już w całości. To wzruszająca książka o odważnej dziewczynie, dążącej do swoich celów, często pokrętnymi ścieżkami. Uczy nas zarówno pokory jak i wiary w siebie i w swoje siły. Najbardziej wzruszającym momentem tej książki było według mnie jak Waris po wielu wieelu latach odnalazła swoją mamę, już jako sławna modelka. Ogółem mówiąc książka jakich mało, nie można się oderwać. Polecam serdecznie! :).

A Wy czytaliście już tą książkę? Jak tak, to opowiedzcie co sądzicie, a jak nie to polecam!! ^_^


13 komentarzy:

  1. Czytałam książkę jak i oglądałam film i również polecam! :))

    http://veronjikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jest cudowna! Czytałam również "Córka nomadów" tej samej autorki. Napisała ona mnóstwo genialnych książek, a sama jej postać jest godna podziwu i niesamowicie inspirująca. Sama w przyszłości chciałabym coś zdziałać dla kobiet w trudniejszych sytuacjach...

    Zapraszam do mnie ❊ mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna książka. Naprawdę. Film tez dobry. Obserwuję :) Zapraszam do mnie, blog również z recenzjami.

    http://rozenksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałam tej książki, ale chyba mieliśmy ją jako dodatkową lekturę, po opisie wnioskuję, że może być ciekawa, lubię tego typu książki. Zachęciłaś mnie :)

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. nie czytalam, ale twoja recenzja jest swietna moze sie zdecyduje na przeczytanie ksiazki :)
    kaatie-katie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tą książkę, kiedyś w gimnazjum koleżanka mi ją poleciła. Jest świetna. Bardzo było mi żal tej dziewczyny, dosłownie chciało mi się płakać. Ogólnie piękna historia. Warto przeczytać tą książkę. No i świetna recenzja, na pewno będę tutaj częstym gościem.
    http://aldehydd.blogspot.com/2015/08/wishlist.html - JEŚLI MASZ CZAS, TO MOGŁABYŚ POKLIKAĆ W LINKI U MNIE? TO DLA MNIE NAPRAWDĘ WAŻNE. Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś słyszałam o tej książce, jednak zapomniałam, Dziękuję, że mi przypomniałaś! Na pewno ją przeczytam! :)

    http://bystka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. słysząłam o tej książce juz kilka razy, musze ja w koncu przeczytac!

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tą książkę i była świetna, dała do myślenia, poza tym trzeba podkreślić, że Waris to dzielna kobieta :) Świetna recenzja, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś, ktoś namawiał mnie na tę książkę i Ty mnie utwierdziłaś w tym, że pora po nią sięgnąć. Mam miękki serce ogółem, ale postaram się przez nią przebrnąć. ;)

    .
    Dzięki za odwiedziny mojego bloga! ;) Obserwuję Twojego bloga i zapraszam do mnie. Nowy post, który może przekona Cię do obserwacji, jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś! Tak, czy inaczej zapraszam do siebie.
    ellipsisoflife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeważnie nie sięgam po takie książki, ale tą dostałam i przeczytałam jednym tchem :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    www.jlw-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę książkę wielokrotnie i nadal lubię to robić. Za każdym razem przenoszę się w świat Waris i zaciekle jej kibicuje. Książka bardzo wzruszająca i wciągająca. Uwielbiam ją :)
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki niestety nie czytałam, ale zamierzam, bo film bardzo mi się podobał :)

    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń