sobota, 8 sierpnia 2015

Dostrzec swój talent i... wykorzystywać go :).

Witajcie w nowym dniu :).
Pasja realizuje talent, mimo to od talentu do sukcesu jest droga długa jak Chiński Mur.  
Jak go/ je właściwie wykorzystywać? Przede wszystkim dostrzec ten talent w sobie.   Każdy go ma, każdy, nie mówcie, że nie. 
W czym problem? Oczekujemy spektakularnych, wielkich rzeczy i umiejętności, które "wyniosą" nas ponad innych, wyróżnią. Wiem to po sobie, bo też tak kiedyś myślałam. Tymczasem talent może być bardzo subtelny i przejawiać się w z pozoru małych, nieznaczących rzeczach. Przykład? Talent zrozumienia innych - osoba ta zawsze pozna, że komuś coś leży na sercu, umie wysłuchać, doskonale zrozumie drugą osobę i doradzi jej jak rozwiązać problem, dając jednocześnie pomoc i wsparcie. Mało? Ja uważam, że to bardzo dużo, takie osoby są na wagę złota. I to także jest talent ! :)
Kolejnym, który mi się nasuwa, a nie zawsze jest za niego uważany, to zdolność szybkiej nauki języków obcych, szybkiego i efektywnego zapamiętywania ich. Rzecz jakże potrzebna w dzisiejszym świecie i naszej europejskiej rzeczywistości. Znam i podziwiam ludzi, którzy władają nawet pięcioma językami i wciąż się uczą nowych, respekt!
Dobrze więc, przejdźmy od rozpoznania do realizacji.
Pierwsza rzecz- jak najwięcej tego talentu "używać". W pierwszym z opisanych przypadków takie użycie to po prostu częste rozmawiania z drugą osobą. Nawet nie wiemy ile dobra może ona uczynić swoją zwykłą-niezwykłą zdolnością.
W drugim z przypadków należy po prostu jak najczęściej rozmawiać w danym języku/ językach obcych z ludźmi z kraju, w którym się nim mówi. Nie wyjeżdżasz akurat? Co z tego! Proponuję omegle. Uczysz się np. hiszpańskiego; wybierasz więc taki na tej stronie i za parę sekund piszesz bądź rozmawiasz z kimś z tego kraju :).
Pasja realizuje talent - przykład- kochasz gotować, to twoje hobby, widzisz, że jesteś w tym dobry. Gotuj jak najwięcej; dla rodziny, przyjaciół, znajomych.  Ściągaj z internetu nowe przepisy, może zapisz się na kurs? Działaj! Chociaż do jakiegokolwiek sukcesu typu chociażby zwycięstwa w konkursie na regionalne potrawy dzieli cię droga długa i kręta, to mimo to nie poddawaj się, walcz. Nie wiesz ile osób na twoim etapie już zrezygnowało, ty idź do przodu, zostają tylko najlepsi.

Wierzę w Wasze możliwości

i zasyłam orzeźwiające , wakacyjne pozdrowienia
Ciao! :)

15 komentarzy:

  1. powodzenia w blogowaniu :D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post, zgadzam się z nim w 100%!
    Pozdrawiam: http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moj talent na szczęście jest bardziej 'widoczny" bo śpiewam, ale chodzę na zajęcia i na konlursy staram sie robic co sie da by sie rozwijac!


    thisisme-byme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam Twój post i pierwsze co polecam to poprawić język- używaj więcej przemyślanych słów, przeczytaj kilka razy zanim udostępnisz. :)
    Tekst fajny, dający do myślenia. Ja nie mam zbytnio talentu artystycznego, ale uwielbiam bawić się modą, kolorami oraz podróżować. :) Chętnie rozwijam te pasje.

    http://mademoiselleviki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przemyślane słowa są nudne, ja piszę z serca ! ;) i czytam nim opublikuję. Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  5. Tak trzymaj!

    http://hair-makeupnails.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie sądziłam, że aż tyle potrafię. Odkryłam, że umiem rysować na dość wysokim poziomie, mam talent do sportu, umiem gotować. Jestem dzieckiem cudu zdaniem mojej mamy hahaha :D Posty fajny, ciekawy:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://on-the-way-to-wonderlandd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. swietny post,bo kazdy ma w sobie jakis talent :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy ma w sobie jakiś talent, lecz sztuka w tym, aby go w sobie odkryć i dobrze wykorzystać. :)

    Pozdrawiam, http://iamangelikaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami trzeba spróbować wielu rzeczy aby w końcy odnaleźć coś dla siebie :)

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja szczerze mówiąc chyba nie mam jakiegos szczególnego talentu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba próbować wielu rzeczy, każdy ma do czegoś talent, ale niekoniecznie o tym wie! :)
    Zapraszam do mnie na nowy post
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog ^^ Twoje wpisy są cudowne ! :o Napewno bedę stałyn gościem :) Rób to co robisz bo świetnie Ci to wychodzi ! :D

    OdpowiedzUsuń