czwartek, 13 sierpnia 2015

O szczęściu słów parę

Nie czekaj na szczęście w przyszłości, bo przeoczysz to, co jest w chwili obecnej. Nie możesz wiedzieć, czy twoja imaginacja będzie lepsza od tego co już przyniósł ci przewrotny los. Oderwij się teraz od wszystkiego i zadaj sobie jedno ważne, ale to naprawdę ważne pytanie; czy jest coś w mojej obecnej chwili/sytuacji, co mogę uznać za małe lub wielkie szczęście? Nie mówcie odrazu, że nie, bowiem zmartwienia i smutki mogą na chwilę oślepić. Podaję pytania pomocnicze:
Co sprawiło, że się dziś uśmiechnęłam?
W jakiej sytuacji jest mi najczęściej wesoło?
Do kogo się dziś przytulałam?
Kto ostatnio powiedział mi komplement/pochwałę i co to było konkretnie?
Komu ostatnio pomogłam, kto mi pomógł?
Co ciekawego widziałam dziś na dworze?
Kogo kocham?
Jestem zdrowa?
Mam możliwości realizowania swoich pasji?
Czy ostatnio realizowałam jakąś pasję?
Czy jestem szczęśliwa?
***

Odpowiedzcie sobie szczerze na wszystkie, choćby to miało być zupełnie bez sensu, ale nie jest:)). Zobaczycie ^_^.
Proponuję na chwilę obecną zrobić to co ja, czyli wyjąć sobie soczystego arbuza z lodówki. Na upał perfecto. Zakładam jednak, że połowa z was nie ma go akurat w lodówce. Cóż kto powiedział, że życie jest sprawiedliwe.
Właśnie! Często zadręczamy się, że ktoś ma więcej od nas. Ktoś ma hajs, a ty nie. Ktoś jest w związku, a ty nie. Ktoś ma posłuch, a ty nie.
Po pierwsze
Jeśli byś miał te pieniądze, to twoje zachwiania emocjonalne by zniknęły? Nie.
Po drugie; gdybyś miał/a chłopaka/dziewczynę, czy twoje schizy z dzieciństwa by zanikły? Nie sądze.
Po trzecie; gdyby cię wszyscy słuchali, czy miałbyś im do przekazania coś wartościowego, a może przeciwnie; zgorszyłbyś ich i sprowadził na złą drogę?
Dostajemy tyle, ile możemy dostać. Wypełniamy to, co damy radę wypełnić. Żyjemy tym, co siedzi nam głęboko w sercach, choć wydaje nam się, że to głupi rozum napędzs naszą egzystencję.
Zapytaj się swojego serca, czego mu potrzeba do szczęścia.
Może to być pytanie retoryczne, przecież znasz już odpowiedź. Rób to, ale nie wymagaj od innych. Wymagaj wyłącznie od samego siebie. Oni ci tego nie dadzą na pstryknięcie palcami. Walcz o to, walcz z samym sobą.
Buduj tylko na dobrych fundamentach. Pokazuj swoim życiem, że jesteś godny szczęścia.
Zrobiła się tu mi mała gmatwanina, ale z grubsza ; jak szczęście "przywołać" i jak "utrzymać" by nie było tylko chwilowe. Czep się mocno myśli, która daje ci nadzieję/ uszczęśliwia cię. Powtarzaj to sobie. W dobrych chwilach i złych.  Zasada jest jedna; musi to być niepodważalny fakt.
***
Oczy mi się już zamykają, zasypiam wsłuchana w dźwięki częstochowskiej nocy. Mam myśl i jej nie puszczam. Wiem, że jutro wstanie nowe słońce.


16 komentarzy:

  1. Świete slowa :D zapraszam http://littlepeople00.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądre słowa! :) Powodzenia ! :)

    http://buuciak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post :)
    Zapraszam do mnie
    kajeczkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post :). Ważne, aby dostrzegać szczęście jakie posiadamy. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mądre słowa! Bardzo fajny post :)

    http://aleex-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne słowa... Spodobało mi sie "Dostajemy tyle, ile możemy dostać. Wypełniamy to, co damy radę wypełnić." Jest to racja, każdy dostaje tyle ile powinien, i nie powinniśmy narzekać, tylko doceniać to, co mamy!
    Pięknie napisane, brawo! <3
    thousand-miles-to-heaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie napisane, trzeba robić to co sprawi nam przyjemność i radość, poki mam y na to czas , bo za niedługo będziemy dorośli i trzeba się ruszyć, jeżeli nie chcemy pracować w jakimś nudnym biurze ! <33
    obserwuję :3
    http://nicol-nicolaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Olu, chyba masz twórczą duszę, co? :) Wystarczy przeczytać pierwsze dwa, trzy zdania posta. Marzyciele są fantastyczni! ; )
    Wrzucam Twojego bloga do obserwacji i byłabym wdzięczna za odwiedzenie mojego młodziutkiego bloga, komentarz, czy obserwacje za co będę skakać pod sufit. ;)) Jeśli oczywiście znajdziesz chwilke.. ;)
    ellipsisoflife.blogspot.com
    ellipsisoflife.blogspot.com.
    ellipsisoflife.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mądre słowa, które są tak rzadko spotykane..
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę mądre słowa, widać, że czujesz to o czym piszesz i to jest piękne. Czytając ten post mam wrażenie, że każde słowo jest ważne i pełne wdzięku. A treść daje do myślenia. Po prostu wspaniale :)
    Czekam na więcej takich postów :)
    + Obserwuję :)
    http://messmarii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ładnie napisane, z uczuciem
    wymagam dużo od samego siebie
    czasami zazdroszcz innym, ale to motywuje mnie do dalszej pracy
    marze i to sporo, oby udalo mi sie spelnic choc polowe marzen
    kocham arbuzy, ale w lodowce mam jedynie resztki melona :{
    szarpana - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Myśle że szczęście to pojęcie względne. W każdym bądź razie musimy się nauczyć jak je szukać. Twój wpis jest bardzo motywujacy i przede wszystkim inspirujący. Bardzo mądre słowa, znajduje że tkwi w Tobie artystyczna dusza pisarza. Cudowny blog i cudowną autorka:)
    Pozdrawiam cieplutko myszko:*
    Ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę, cisza jest tak niezręczna, ale na szczęście zawsze umiem rozluźnić nieco atmosferę.
    Nie no to z biletem udane, serio dali się złapać na ulotkę? :D
    http://www.wanttobewatched.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń