sobota, 27 lutego 2016

Jak się dobrze zorganizować :)

Hejka! :)

Motywacja... ah motywacja. Ile teraz się o tym mówi. A jak przyjdzie co do czego to i tak często nic nie robimy, bo brakuje czasu. Ja mam tak, że muszę mieć kilka rzeczy do zrobienia, wtedy układam to sobie godzinowo np. do 15 jestem u koleżanki, od 15 do 16 robię zadanie od 16 do 17 sprzątam od 17 do 18 uczę się itd. A jak mam zrobić jedną jedyną rzecz na dany dzień, a ponadto wiem, że tego dnia akurat nigdzie nie wychodzę, to ten cały czas słucham muzyki, siedzę na fb, leżę, sms-uje albo czytam jakieś głupoty. I tą jedną rzecz robię następnego dnia rano na szybko. Też tak macie? Motywacja jest dość dziwna, elastyczna, lecz w danej sytuacji zachowuje się podobnie. Dlatego staram się zawsze mieć to "coś" do zrobienia, chociażby jakieś prozaiczne czynności, byleby tylko nie zmarnować całego dnia.
Fajnym pomysłem według mnie na zajęcie sobie czasu jest gotowanie i pieczenie :). Warto próbować coraz to nowych przepisów, bo przez to łączymy przyjemne z pożytecznym, co jak co, ale umiejętności kucharskie zawsze się w życiu przydają.
***
Może mała przerwa w nużących obowiązkach? Gotuj! :) Później wrócisz z wypoczętym umysłem.
Ktoś z Twoich bliskich ma urodziny/imieniny? Upiecz mu ciasteczka, to zawsze sprawia przyjemność komuś, a także i samemu sobie <3.
***


Wygląda smakowicie est-ce pas?
***
Kolejnym moim pomysłem na pożyteczne wypełnienie sobie czasu jest pisanie listów. Tak, właśnie listów. Do znajomych, rodziny, koleżanek z wakacji... To bardzo miłe otrzymać taki list, zwłaszcza od osoby, która daleko mieszka i rzadko się z nią widujemy. To zupełnie co innego niż zwykłe pisanie na czacie lub przez smsy, listy mają ten swoisty klimat <3.

Siadaj więc i pisz, co ci na sercu leży :).


***
Można też oczywiście, korzystając z ładnej pogody po prostu się z kimś przejść. Wygospodaruj sobie trochę czasu i przejdź się po mieście/parku/okolicy z kimś wyjątkowym :). Jeśli masz środki to idź na zakupy, to jak wiadomo również bywa kreatywnym zajęciem ;). Idzie wiosna, czas więc odświeżyć garderobę :).

***
Pasje! Realizuj się. Powinny być tylko trochę za obowiązkami, ponieważ umiejętnie realizowane pomogą nam w przyszłości :). I sprawiają oczywiście wiele radości i satysfakcji. Tańczysz? Tańcz. Śpiewasz? Śpiewaj. Jak najczęściej :)). Czasem jednak i tego nie chce nam się robić. Zwracajmy więc uwagę na chociażby najmniejsze nasze postępy i sukcesy w tej dziedzinie, zapisujmy je sobie, by dawały nam motywację w chwilach zwątpienia :).


***
Ruch! Biegaj, pływaj, jeździj na rowerze... a może hula-hop lub skakanka? Po dawce aktywności fizycznej lepiej nam się myśli; mamy odświeżony umysł. Ponadto działa to oczywiście pozytywnie na nasze zdrowie. Wiosna idzie, czas więc pomyśleć nad spędzaniem wolnego czasu w ruchu :).



***

To kilka z moich propozycji "zajęć". Jednak należy być czujnym, by całego czasu nie przeznaczyć właśnie na to, niestety albo i stety na pierwszy plan powinny wysunąć się obowiązki i to co trzeba zrobić na już. Jednakże wiadomo, warto poświęcać czas i na to co sprawia nam przyjemność. A te "wypełniacze" ponadto, że poprawiają humor i rozwijają, są w moim przypadku po to, by nie popaść w nicnierobienie.
Podobno gdy się coś robi to czas mija szybciej... a mi czas mija najszybciej, gdy nic nie robię i leżę przeglądając fb/aski/tumblry/blogi/piszę z kimś... To wykonywać najłatwiej, ale gdy sobie pomyślę ile za ten czas mogłabym zrobić... Nie lubię, gdy marnuję czas, który mogłabym poświęcić na realizowanie mojej pasji, czyli w moim przypadku pisanie lub pływanie.
Staram się więc ogarniać ze wszystkim i wykorzystywać dzień na tyle, na ile to tylko możliwe.
Zdecydowanie muszę sobie ustalić, że raz w tygodniu chodzę na basen. Nawet co do godziny, bo jak tego nie zrobię, to znów nigdy na to czasu nie znajdę.

A Wy co lubicie robić najbardziej, a na co Wam czasu brakuje? Macie jakieś sposoby na dobrą organizację? Piszcie w komentarzach :).

Trzymajcie się
Paaaa :*!


15 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam mieć wszystko zorganizowanie. Wracam ze szkoły, jem obiad, uczę się i czas dla siebie czyli czytanie i blog. Osobiście mam mało wolnego czasu, ale jak już znajdę chwilę to kocham też pobiegać. Post świetny. Przyjemnie się go czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Organizacja to moje drugie imię. Wszystko mam zorganizowane i zaplanowane i powiem szczerze bardzo mi sięto podoba. Nie lubię niespodzianek, wole być w jasnej sytuacji i nigdy nie mieć jakichś dziwnych ,, niespodziankach ''
    Zapraszam http://ksiazki-wiktorii2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje życie to jeden wielki spontan.
    Chcę, żeby wszystko nie było takie same chociaż nie zawsze mi się to udaje.
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy i motywujący post! oby więcej takich.
    Ciekawy blog napewno wpadne tu jeszcze nie jeden raz :)
    zapraszam do siebie -> http://luxlaviie.blogspot.com/2016/02/02_27.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post,czekam na kolejny

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z organizacją jest raczej słabo, ale nie
    oznacza to że na nic nie mam czadu, w każdą
    wolną lukę wkładam jakieś zajęcie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo motywujący post i świetny design

    OdpowiedzUsuń
  8. osobiście mam problem z motywacją co do ćwiczeń :) co rusz próbuje ćwiczyć te moje ciałko i w ogóle mi to nie wychodzi :/
    ciekawy post! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem osobą nie zorganizowaną.. :\ Ale ten post bardzo mnie motywuje do zmiany ;)
    Pozdrawiam
    http://justixowyblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fakt, jestem typem osoby mało zorganizowanej ale od jakiegoś czasu zmieniam tryb życia :) Dobre propozycje!
    foto-by-sara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. ja również nie jestem zorganizowana osoba cos zawsze mi umknie bardzo przydatny post :)
    http://lina-lina8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Od jakiegoś czasu staram sie byc zorganizowana osoba. :) Chociaż czytając Twoj post powinnam małe poprawy wprowadzić, to znak ze post jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gotowanie, pieczenie - popieram, popieram! :D To naprawdę świetna forma spędzania czasu, można przygotować coś pysznego, może nawet zdrowego, a przy okazji i trochę wyżyć się artystycznie. Ja na przykład lubię, kiedy przygotowane przeze mnie jedzenie jest po prostu.. ładne ;) No i to prawda, że umiejętności kulinarne zawsze się przydadzą. Dlaczego więc nie łączyć przyjemnego z pożytecznym? ;)
    Z tymi listami też bardzo fajny pomysł, dosyć oryginalny w obecnych czasach. Podoba mi się, tak samo z resztą, jak i pozostałe wymienione przez Ciebie w tym wpisie rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojjj lubię siedzieć w kuchni, ale gdybym w niej pobyła dłużej to bym się w futrynę drzwi z czasem nie zmieściła... :) Ja w wolnych chwilach albo ćwiczę (to dla mnie chwila relaksu) albo czytam blogi/książki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń