środa, 14 sierpnia 2019

Jak nie zmarnować wolnego czasu w wakacje? 7 propozycji

Heeeej Wam:)

Wakacje już trwają i trwają, a u mnie główne wyjazdy, że tak powiem, dopiero będą mieć miejsce.
Postanowiłam, wiec, że póki mam jeszcze luźniej, to w końcu coś tu napiszę, bo nie chcę tak całkiem porzucać tego bloga. Dawno nie zamieszczałam, zasięgi spadły, ale trudno. Nie mogą być zawsze takie same :P.

Dziś przychodzę do Was z postem o tym, jak nie zmarnować wolnego, wakacyjnego czasu. Mam na myśli taki czas, podczas którego nigdzie nie wyjeżdżamy, jesteśmy po prostu w naszej miejscowości.
Nie myślcie już o szkole, jeszcze ponad 2 tygodnie wakacji;).
Zaczynamy:

1) Naucz się podstaw nowego, intrygującego języka

Nie musi być to język, którego nauczają w szkole, możesz  przecież zaszaleć. Japoński, chiński, a może norweski? W internecie jest wiele poradników, lekcji (np. Na YT), nie musisz od razu kupować podręcznika. Nigdy nie wiesz, co Ci się w życiu przyda. W ostateczności zawsze możesz pochwalić się swoimi umiejętnościami przed znajomymi;
). Dodatkowo poćwiczysz zapamiętywanie, rozruszasz nieco swój mózg i będziesz mieć poczucie dobrze wykorzystanego czasu.

2) Zacznij grać! 

Gitara, ukulele, a może keyboard? Poucz się gry na jakimś instrumencie; zacznij od podstaw, od jakiś prostych piosenek, a może wkrótce nauczyć się grać swoją ulubioną? Tu również internet przychodzi nam z pomocą. Jeśli nie chcesz kupować instrumentu, może ktoś będzie miał Ci go pożyczyć? Spróbuj:).

3) Opisz w zeszycie swoje dotychczasowe wyjazdy.

 Nie chcesz żeby lato 2019 rozpłynęło się we mgle Twojego umysłu? Teraz póki pamiętasz wszystko na świeżo, zrób zapiski z Twoich odbytych już tego lata podróży oraz innych przygód, czy zabawnych historii, które Ci się przydarzyły. Będzie co wspominać w czasie roku szkolnego;).

4) Odnów stare znajomości. 

Teraz jest na to doskonały czas. Napisz do koleżanki z poprzedniej szkoły/z poprzedniego miejsca zamieszkania albo po prostu do kogoś z kim urwał Ci się kontakt i zaproponuj spotkanie. Może Wasza przyjaźń albo chociaż znajomość rozkwitnie na nowo? Kto wie, warto zaryzykować.

5) Odkryj na nowo swoją okolicę. 

Myślisz, że dobrze znasz swoje rodzinne tereny? Poszperaj w internecie i poszukaj interesujących miejsc, do których możesz dotrzeć "z buta". Góry, jeziora, przełęcze, zabytki, cmentarze wojenne, ładne budowle, czy po prostu miejsca na piknik, poszukaj, a zdziwisz się. Możesz też iść bez rozeznania, gdzie Cię oczy poniosą, a może znajdziesz coś pięknego i wartościowego, o czym nawet internet nie wie?;)

6) Wsłuchaj się w siebie.

Czego pragniesz? O czym marzysz? Jaki/jaka naprawdę jesteś? Czego Ci brakuje? Co chciałbyś/chciałabyś w sobie zmienić? Za co jesteś wdzięczny/a? Usiądź w ciszy, oderwij się od wszystkiego co w jakiś sposób Cię zagłusza. Powróć do prawdziwego siebie. Zanim świat zdąży Ci wmówić co masz myśleć, odkryj co tak naprawdę Ty myślisz.

7) Pomagaj innym.

 Nie masz się czym zająć? Na pewno w domu jest coś do zrobienia. Posprzątać, ugotować, skosić trawnik, wyprowadzić psa. Nie czekaj aż zrobią to domownicy, lecz wyręcz ich. Zapewne będą Ci wdzięczni, a Ty, oprócz radości która wypływa z pomocy, będziesz mieć poczucie dobrze wykorzystanego czasu:).

Mam nadzieję, że choć trochę Wam pomogłam, zmotywowałam do wyjścia z zastoju, nicnierobienia i do dobrego wykorzystania wolnego czasu. Piszcie w komentarzach jakie Wy macie pomysły na kreatywne wykorzystanie wakacyjnych dni.

Trzymajcie się,
Udanej reszty wakacji Wam życzę,
Paaaaa:)!

6 komentarzy:

  1. Świetne rady. Ja mam najdłuższe wakacje w życiu, więc wykorzystuje je na 100%! :)
    Pozdrawiam ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rady. Niestety wakacje się już kończą a ja wypełniłam tylko kilka z podanych przez ciebie propozycji. Może zdążę jeszcze nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne pomysły.Niestety wakacje pomału się kończą idzie szkoła.Ja na przykład aby nie tracić całej czasu na siedzenie w domu wybieram się do pobliskiego parku na sesję zdjęciową bardzo polecam bo jest to mega wciągając ,a po za tym też chodzisz po swojej okolicy i podziwiasz przyrodę.I nie nie musisz mieć niesamowicie jak dobrego sprzętu wystarczy ci jedynie twój telefon.Bardzo serdecznie polecam bo jest to super zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne pomysły. W czasie wakacji jest mnóstwo wolnego czasu, nawet wliczając w to pracę, więc jeżeli jest się dobrze zorganizowany można naprawdę dużo osiągnąć :)

    Jeżeli interesuje cię rozwój osobisty zajrzyj na mojego bloga:
    https://czas-topieniadz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto wykorzystać wolny czas na maxa! :) Obecnie mam najdłuższe wakacje w życiu; te piękne chwile spędzam przede wszystkim z rodziną. W roku szkolnym byłam jakby nie obecna - przygotowania do matury sporo mnie kosztowały.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie mam już aż takich wakacji ;) Jednak praca, a w wolnym czasie czytanie książek ;) I coś może oglądnę ;)

    OdpowiedzUsuń